En pratstund med vår nya AD

Dags att stämma av hur Ekermanns nya Art Director mår efter inskolningsperioden.
Hallå där och välkommen, Ulrika Östling!
– Hej och tack, det känns härligt att vara igång. Positiv stämning, spännande kunder, trevliga lokaler. Det är lätt att trivas här.

Ja, och nu är förstås alla därute väldigt nyfikna på vem du är. Låt oss börja där.
– Visst, svåraste frågan direkt. Jag bor en bit utanför Linköping tillsammans med min man, våra två tonårssöner, en hund och en katt. Det är ofta fullt upp hemma hos oss, men när chansen dyker upp kopplar jag gärna av i växthuset som vi har på trädgården. Annars gillar jag färg och form, att måla och att skapa saker.

Där ser man. Vad skapar du i växthuset?
– Allt möjligt ätbart. Tomater, kryddor, sallad, morötter, chili med mera. Jag upptäckte tjusningen i odling genom mitt förra jobb när vi skulle inspirera yngre att odla mer. Hur det gick till vet jag inte, men det hela slutade alltså med att jag inspirerade mig själv. Nu till sommaren är tanken att slå upp ett staffli i växthuset så att jag kan kombinera mina två favorithobbys.

Okej, då lovar jag att inte bli förvånad den dag du inspirerat dig själv till att köpa en jordbruksmaskin från Väderstad. Tveksamt om de fungerar i växthus dock… Aja, åter till saken. Hur ser du på ditt nya jobb? Vad tänker du att tillföra?
– Jag har jobbat med marknadsföring i 22 år nu så självklart har en del kunskap fastnat längs vägen. Den kunskapen vill jag förstås dela med mig av både till våra kunder och mina kollegor. Erfarenheten har gett en bredd också, vilket gör att jag kan axla olika roller och funktioner. Sen älskar jag verkligen att jobba med idé och design och sånt brukar ju synas när projekten är slutförda!

Sista frågan då, har du någon drömkund?
– Hmm. Något som är gott kanske… Cloetta? De har jag i och för sig redan jobbat för, genom en annonsbyrå. Det är många år sen nu, men gott var det.

Fint, nu blev jag chokladsugen också. Vi avrundar. Tack för intervjun!
– Tack själv!